Nové Mitsubishi Eclipse Cross PHEV bude na český trh uvedeno začátkem května 2021.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV je sportovní SUV, jehož výrazný design, vytříbená japonská kvalita, jízdní dynamika, promyšlené uspořádání a pokrokové prvky výbavy posouvají vůz na zcela novou úroveň. Mitsubishi vůbec poprvé představil novou variantu PHEV se systémem pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů, převzatým z modelu OUTLANDER PHEV, který je nejprodávanějším modelem typu PHEV SUV na světě.
Model Eclipse Cross, úspěšně spojující všestrannost SUV se smělým a výrazným designem, obdržel od roku 2018 řadu globálních ocenění – např. GOOD DESIGN® od muzea architektury a designu Chicago Athenaeum v roce 2018 nebo Auto roku RJC na konferenci RJC (akce pořádaná výzkumníky v automobilovém průmyslu a motoristickými novináři v Japonsku).
Specifická řada zářivých barev ‚Diamond‘ zahrnuje dvě varianty lakování karoserie – červenou Diamond a nově i bílou Diamond. Odstín karoserie v druhém případě vyzařuje bílý perleťový lesk s jemným nádechem kovu coby náznakem vitality, jakožto i okouzlující a vyzrálé elegance. Barvy řady Diamond jsou výsledkem náročného vícefázového postupu lakování, zahrnujícího několik vrstev (vč. vysoce lesklého jemnozrnného materiálu ‚mica‘, tvořeného lesklou bílou perletí např. z jemných hliníkových vloček a korundu). Výsledný lak je kombinací zářivě bílého perleťového odstínu s kovovými odlesky.
Nový Eclipse Cross PHEV převzal z modelu OUTLANDER PHEV upravený systém pohonu 4WD PHEV s dvojicí elektromotorů. Použitá architektura zahrnuje jeden přední a jeden zadní výkonný elektromotor, velkokapacitní baterii pohonu a spalovací motor 2,4 MIVEC, čímž zajišťuje rychlé, tiché a zároveň dynamické zrychlování – pro elektromobily typické. Baterie pohonu o kapacitě 13,8 kWh umožňuje čistě elektrický dojezd 57,3 km, a tak by k většině jízd v rámci každodenního dojíždění měla postačovat elektřina.
Během jízdy k pohonu slouží primárně dva elektromotory doplněné benzínovým motorem, který je schopen automaticky se rychle zapojovat podle jízdních podmínek a/nebo stavu nabití. Díky architektuře na bázi elektromobilu bez převodové skříně se Eclipse Cross PHEV chlubí zcela hladkým zrychlováním bez rázů při řazení, kterými jsme svědky u konkurenčních modelů s architekturou založenou na konvenčním pohonu a převodovce.
Díky vysoké tuhosti karoserie a optimalizaci zavěšení předních i zadních kol se ještě zvýšila efektivita systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control), což se odrazilo v lepším jízdním chování v souladu se záměry řidiče a ve prospěch pohodlnější a tišší jízdy.
Provedení PHEV kombinuje systém S-AWC s pohonem 4WD na bázi dvou elektromotorů se schopností libovolně rozdělovat hnací sílu mezi předním a zadním elektromotorem beze ztrát v převodovém ústrojí. Systém podporuje mimořádnou úroveň kontroly řízení, zatáčení i brzdění, kdy využívá agilní odezvu – pro elektromobil charakteristickou. Konstruktéři modelu Eclipse Cross dále optimalizovali rozložení hmotnosti mezi nápravami a snížili těžiště vozu umístěním vysokokapacitní baterie pohonu pod podlahu přibližně uprostřed vozidla. Výsledkem úprav je ještě pohodlnější jízda s příkladnou stabilitou řízení.
Systém pohonu S-AWC, původně představený roku 1987 ve své velmi rané podobě (‚AWC') v mimořádně propracovaném modelu Galant VR4, byl postupně zdokonalován v deseti vývojových variantách modelů Lancer Evolution, aby se následně roku 2012 představil v nové podobě v modelu Outlander PHEV vč. jedinečného uspořádání pohonu 4WD s dvojicí elektromotorů – které se dnes objevuje i v modelu Eclipse Cross PHEV.
Eclipse Cross 4WD - 1,5 CVT | Eclipse Cross PHEV Twin Motor 4WD - 2,4 | |
---|---|---|
Celková délka | 4 405 mm | 4 545 mm |
Pohotovostní hmotnost | 1520 až 1555 kg | 1900 až 1910 kg |
Objem zavazadlového prostoru | 341 až 448 l (VDA) (5 míst) | 359 až 471 l (VDA) (5 míst) |
Max. výkon | 163 k | 98 k - 82 k - 95 k |
Max. točivý moment | 250 Nm | 193 Nm - 137 Nm - 195 Nm |
Zrychlení 0 – 100 km/h | 10,4 s | 10,9 s |
Emise CO2 (podle WLTP) | 190 až 196 g/km | 46 g/km |
Max. hmotnost přívěsu | 1 600 kg | 1 500 kg |